Både solen, värmen och bloggandet har varit ganska så om inte totalt obefintligt i helgen så jag ger er en snabb liten genomgång av den senaste tidens happenings.



Vi firade valborg ihop med min pappa, syster och min framtida svåger. En liten tripp till eldandet på Skälby kändes som ett måste men känslan som infann sig då vi kom dit var väl ungefär, rockkonsert? Massflykt? Rekordförsök i mest antal personer på minsta möjliga yta? Nåja vi fluktade runt lite, kollade på roligt folk, insåg att nästa år måste vi införskaffa varsitt fem meter långt grillspett till korven och gick därefter hem.



För där väntade nämligen detta, frozen cheesecake och godricka.. klart mycket bättre än att frysa underbyxorna av sig på Skälby.



Hela lördagen spenderade vi hos svärföräldrarna på ön, svärfar var bortrest så barnens farmor behövde lite sysselsättning och gissa om det är något som en tvåbarnsfamilj kan erbjuda! Själv hamnade jag en stund i solen (ja de fem minuter som gavs innan den försvann) och läste lite i denna boken.



Eftersom vår familj går upp runt sex, halv sju varje morgon så brukar vi också kunna titulera oss som familjen Effektivovic, igår hann jag t.ex. baka en omgång philadelphiabullar inför dopet/ettårskalaset och stod färdig innan klockan slagit nio. Sen avhandlas ytterligare lite dopförberedelser i sann konsumtionshetsanda för att sedan skynda hem och ta emot syster med sin kille för att grilla och äta en massa gott.

Men nu är det måndag, ny vecka, slutspurt inför dop/kalas och to do-listan är kilometerlång. En kopp kaffe till och jag är redo att möta dagen, woop woop nu kör vi!

Kommentera

Publiceras ej