Dagen innan fredag har återigen anlänt. Var tar veckorna vägen egentligen? Jag antar och hoppas att man inte åldras i samma takt iallafall. Här hemma har det varit lite förkylt så stora tjejen har jag hållt hemma från dagis, eftersom Andreas har ett ytterst nedsatt immunförsvar så vill vi inte få hem något mer, det är ett rent under att det bara är stora tjejen som drabbats, än så länge.

För övrigt så har jag googlat mig gråhårig på Andreas IBD och är numera självutnämnd expert. Sådana sjukdomar har ökat explosionsartat de senaste femtio åren och kostdoktorn hade några väldigt intressanta teorier angående detta och om man läser hos olika forum för tarmsjuka så pekar det mesta åt samma håll. Uteslut socker, dåliga fetter (som du hittar i margariner t.ex.) och proppa i dig d-vitamin. D-vitamin som livsmedelsverket för övrigt har satt helt galet låga rekommendationer för, de är satta för att inte drabbas av rakit (engelska sjukan) som beror på extrem brist på d-vitamin och då räcker det med 1.1 liter mellanmjölk för att få i sig dagsransonen men för att undvika nedsatt immunförsvar och vinterdepressioner (bland mycket annat) så måste man ta till kosttillskott.

Så nu har vi börjat med d-vitamin och omega-3 här hemma så får vi se vad som händer.

- - - - - - - - - -

Härmed är det slut på den ofrivilliga lektionen i vitaminer och vi kör en allmän liten uppdatering...

Annars så rullar allting på som vanligt här, minstingen ålar fram för fullt på golvet och man får helt plötsligt börja baby-säkra allt igen. Mycket är redan ordnat sen innan, men som ni vet är dessa små rackare experter på att hitta nya intressanta ställen att undersöka.

Igår så hamnade jag visst på members.com kan jag upplysa er om och till min stora lycka så var det kampanj på Dr Denim, så jag beställde hem två par jeans till mig och varsin ABC-plansch till flickorna som jag tänkt att rama in i fina ramar. Visst var planscherna fina!?!



Så nu blir det till att torsdags-städa lite grann inför helgen och underhålla mina båda flickor under tiden. Sen ikväll väntar lite egentid då jag ska på dejt med Maya. Härligt!

Kommentera

Publiceras ej