Alla känner vi någon i vår närhet vars garderob innehåller detta mer eller mindre imaginära klädesplagg. Jag vill med detta inlägg såga denna "låtsakofta" totalt. Finns det något värre än självömkan? Jo totalt obefogad självömkan! Dessa människor är också allt som oftast fulla av ursäkter, totalt skuldfria och ingenting kan någonsin ligga dom till last.



Ja, det var ord och inga visor såhär en tidig måndagseftermiddag. Men bloggen är en så bra kanal när man behöver spy lite galla. Så vad händer annars? Jo tack, det har varit en sån där effektiv morgon ni vet, mannen började tidigt och slutar redan nu vid två. Kan göra en liten lista så att ni förstår att i mitt hem har effektivitetens lampa lyst sitt starka sken.

En helt vanlig förmiddag:

* Vaknade och gjorde gröt till båda barnen (Stella föredrar dock äppelmos med en klick gröt till).
* Städade köket och insåg att all disk i maskinen behövde diskas om.
* Körde igång maskinen, ställde mig och handdiskade samtidigt.
* Lade Lilly för en lite powernap.
* Duschade Stella och gjorde iorning henne.
* Insåg att jag också borde äta frukost. Åt en skål med fil och havrefras.
* Plockade upp den rena tvätten till de samtliga fyra familjemedlemmarna och sorterade un allt i lådor och skåp.
* Småstädade och plockade rent i hela lägenheten. Sorterade bort lite för tunna höstjackor för både mig och barnen.
* Jag hinner unna mig en lyxig snabbdusch på fem minuter ungefär.
* Lilly vaknade och ville vara med, jag trodde att klockan borde vara minst eftermiddag snart, men nej... tio över tio... världens längsta förmiddag...
* Jag byter om på Lilly och börjar sedan flytta om i vitrinskåpet för att få plats med mannens Fars Dag-present. Ölglas.
* Stella får lasagne och Lilly sitter nöjt bredvid och tuggar på smörgåsrån.
* Funderar över om barnen har ätit eller om det tredje världskriget har utspelat sig runt köksbordet kex och matrester all over the place. Dammsuger hela köket.
* Ringer BHV och frågar om råd angående en torr fläck Lilly har på kinden.
* Vi leker lite, sjunger och helt plötsligt är det dags för båda barnen att powernappa lite.
* Jag fortsätter småplockandet, det evighetens eviga småplockandet.
* Jag bloggar ett "kortare inlägg" om dagens bravader.

Jaha, så här var vi. Mannen slutar strax och båda barnen verkar vakna till på rummen. Ha en finfin måndag!

1 kommentarer

Helén

11 Nov 2013 22:46

Här lyser flitens lampa minsann! Skönt att höra att du har hittat lite ork igen! 😊👍 Min söndag såg helt tvärtom ut, en sån där dag när man inte vill något alls utan släpar sig runt o mysdressen hela dan. Byter tvätt i maskinen några gånger och kryper sen ner under filten och fortsätter kolla film.
Kram på dig och hoppas att du fortsätter din pigga linje!! 😊

Kommentera

Publiceras ej