Dagen har varit ytterst effektiv, ni vet så pass att man själv undrar om det överhuvudtaget var möjligt att ha lyckats uträtta så mycket på så kort tid. Jag lämnade Stella på förskolan, sen så har jag hunnit med allt detta:

• handlat lite förnödenheter
• bakat socker/laktosfritt till dopet
• besökt stan med flickornas morfar och hjälpt till med dop och födelsedagspresenter.
• inhandlat klänning till Stella att bära på festligheterna nu i helgen.
• insett att shit pommes, jag har inte ätit något på hela dagen och klämt i mig 2 cheeseburgare utanför förskolan.
• hämtat Stella och ordnat mellis till båda barnen. Två hela mackor var med leverpastej har de mumsat i sig mina små damer.

Så nu "bara är" vi en liten stund, så skönt att ta det lugnt mellan varven för ikväll ska det storhandlas och imorgon är det ytterligare en fullspäckad dag, dags för mamman i familjen att hitta sig en klänning till dopet och hämta nycklarna till lokalen där vi ska hålla hus.



Tror ni att vi kan få någon ordning på en sleten tvåbarnsmorsa nu till helgen? Har lärt mig av Bingo att ser man trött och sliten ut så ska man använda sig utav ett svartvitt filter. Att dölja finnen med fingret har jag kommit på alldeles själv, såhär i efterhand inser jag att händer aldrig gör sig vidare bra på kort, men vi kan ju låtsas att de inte ser så groteska ut...

1 kommentarer

Helén

07 May 2014 22:42

Oj, oj, oj.... Jag blir utmattad när jag läser vad du har hunnit med de senaste dagarna! På lördag kväll går nog luften ur dig din stackare och sen är du nästan som om du vore bakis när du försöker ta dig igenom söndagen, så kände jag mig efter studentskivan och då drack jag max två glas vin. Dopet ser vi fram emot och kan vi hjälpa till på plats så gör vi gärna det!
Kram på dig

Kommentera

Publiceras ej