Detta året ska bli mitt år. Jag har aldrig uttalat ett endaste nyårslöften innan men igår så skrev jag ner flera punkter och löften, framförallt för mig själv. Något att leva och sträva efter, lite konkreta mål och prioriteringar.

Härligt att ha ett helt år framför sig, ett nytt oskrivet blad att fylla.



God mat serverades här hemma igår. Men vi hann aldrig med vare sig chips, merci-asken eller nyårsbomben som vi hade tänkt att svulla på under kvällen så nu har vi mången kvällar räddade framöver. Om ni mot all förmodan undrar över vad ni ser på bilden så kommer en liten sammanfattning av menyn nu;

Toast skagen
Ryggbiff med rödvinssås, bearnaisesås
och hasselbackspotatis.
Vit chokladpannacotta

Allt gjort från scratch förrutom Lohmanders bearnaise, orka liksom. ;)

Ett riktigt gott nytt år kära vänner!

1 kommentarer

Helén

01 Jan 2014 12:00

Menyn ser smarrig ut. Vid en första anblick trodde jag att desserten var förrätt....trodde mig se två musslor... 😜
En riktigt god fortsättning på det nya året! 😊💕

Kommentera

Publiceras ej