Jag vill slå ett slag för kvinnligt relaterade problem. Våra månatliga besvär avfärdas lätt och skämtas om, de hamnar lätt i skymundan men nu ska här ältas och förklaras.

Uppblåst, svullen av vätska, öm i magen, öm i ryggslutet, kramper. Ja, jag lider säkerligen av några fler symptom som jag inte kommer på just nu och jag har en stark misstanke att det är ägglossning som ligger bakom detta obehag, innan mina båda graviditeter så hade jag inga som helst besvär så vad är nu detta?!?!?!

Ja jag är 95% säker på att det är ägglossning som ligger bakom, det eller en cysta eller kanske njursten? Den lilla hypokondrikern i mig har googlat fram fler lite hemskare svar på mina symptom men jag kör på ägglossning och hoppas att det lägger sig snart.

Så jag känner mig ytterst oglamorös just nu som ni kanske förstår, trodde att man skulle känna sig mer "på g" under denna period men just nu skulle jag nog klassa ägglossning som det bästa preventivmedlet, ever!



(Bilden har ingenting med texten att göra, den svullna valrossen i fråga befinner sig i ett temporärt fotoförbud.)

Kommentera

Publiceras ej