och äntligen är det måndag! Dopet och kalaset klarade vi av i lördags, det blev en lyckad tillställning och Lilly kan nu stoltsera med att kunna kallas för ettåring. Jag å min sida ser det som en lyx att slippa behöva hålla koll på månaderna längre och kan nu luta mig bekvämt tillbaka och helt enkelt svara att hon är ett år.



Och om mindre än två månader är det dags för kalas igen och den gången är det en treåring som ska firas, hjälp var tog den här tiden vägen!?! Det känns som igår, men samtidigt så långt borta som jag fick världens finaste Stella lagt på bröstet efter ynka 24 timmars värkarbete. Är aningen lycklig över att Lillys förlossning gick betydligt fortare, vattnet gick 22.20, värkarna började komma igång runt 23.30 och Lilly såg världens ljus 04.52. Med denna utveckling har jag konstaterat att blir det en trea så föds den innan något som helst värkarbete ens hinner påbörjas... och det vore ju verkligen att gambla, eller vad säger ni?

Nu verkar vi ha myst färdigt i soffan och det anordnas någon slags hinderbana här hemma i vardagsrummet, det är nog bäst att jag flyttar fokus från bloggandet med andra ord...

1 kommentarer

Helén

12 May 2014 22:30

Tack än en gång för ett fint dop och ett trevligt kalas!! 😃
Ja det vore väl spännande.....hinner barnvakten hit? Hinner vi in? Sen skulle ni kanske inte hinna fundera mer...... 😜
Kram

Kommentera

Publiceras ej